Van egy új, eléggé taszító jelenség a közösségi médiában: a videómegosztó portálokon a tartalmak előtt megjelenik egy kéretlen fizetett hirdetés arról, hogy Karácsony Gergely hány százalékban Gyurcsány Ferenc, és ezt a reklámot még csak tovább sem lehet pörgetni.
A legrosszabb, hogy ez a fideszes politikai hirdetés megjelenik a kiskorúaknak szánt tartalmak előtt is.
Ennek vethet véget az a jobbikos határozati javaslat, ami
Ha a Parlament elfogadná, akkor a Rig Lajos által jegyzett beadvány értelmében az Országgyűlés felkérné a Kormányt, hogy terjesszen elő egy olyan törvényjavaslatot, amely megtiltja az uszító és gyűlöletkeltő politikai lejárató reklámok közzétételét az interneten elérhető gyermekműsorok és gyermekvideók lejátszása közben.
A jobbikos politikus indoklásában arra is figyelmeztet, egyre több szülő panaszkodik, hogy már alsós gyermekek „gyurcsányoznak”, „karácsonyoznak”, és úgy fújják kívülről a kormánypropagandát, mint a szorzótáblát.
Rig Lajos aláhúzza, az államnak az Alaptörvényből levezethető kötelezettsége, hogy olyan jogszabályi környezetet és intézményrendszert megalapozó szabályokat alakítson ki, amelyek garantálják a gyermekek testi, szellemi és erkölcsi fejlődéséhez szükséges védelmet.
"Ha már a Fidesznek annyira fontosak a családok, a gyermekek és az ő védelmük, akkor tegye meg a szükséges lépéseket az uszító reklámok betiltása érdekében, ugyanis a gyűlöletkeltés és kormánypropaganda rendkívül káros a gyermekeink lelki fejlődésére!"
- szögezte le.
A Fidesz nem aprózza el: egymillió forintért hirdet Facebook-posztonként
Ahogyan azt a múlt héten megírtuk, a kormány kommunikációs guruinak egyik legújabb projektje, hogy milliókból kiképzett jobboldali véleményvezérekkel akarják teleszórni az online médiateret. Ezt a műveletet a Megafon Központ igyekszik elvégezni, aki Rákay Philip, Bohár Dániel, Bayer Zsolt, illetve Filep Dávidból is profi "kormánypárti influenszert" akar képezni, utóbbit A kopasz oszt néven futtatják.
Jogosan merül föl, hogyan jelenhetnek meg ezek a fizetett, uszító és gyűlöletkeltő politikai lejárató reklámok. A válasz az, hogy
Másrészt ezek a videók nem nyilvánosak, nem tartalmaztak megjelölést a szponzorral kapcsolatban, emiatt jelenteni se lehetett őket, s mivel nem politikai reklámként kerültek bejegyzésre, tartalmi megkötés nélkül tudták futtatni ezeket, így bármilyen témában, korcsoportban indított valaki videót, ezeket kapta nyitásként. Ez csak a Gyurcsány Show videó esetében mintegy 1 millió megtekintést hozott nekik.