A kiírás szerint a Kelenföldet és a Délit komplex módon kezelik, egységesen újítják fel. Utóbbi esetében szerencsére megmarad a személy pályaudvar, remélhetőleg minél több vonattal, az üzemi területek jó részét a Testnevelési Egyetem kapja.
A kiírás szerint bővítik Kelenföld kapacitását, ami nem is csoda, hiszen két évvel ezelőtt, az alagút beszakadása után már látszott, hogy Kelenföld még a tavaszi időszakban sem bírta a terhelést, hát még a nyári szezonban, a balatoni forgalom beindulásával.
Munka bőven lesz, lévén Kelenföldön keresztül halad a magyar vasúti teherforgalom túlnyomó része, ráadásul nem is olyan régen a P+R parkolók miatt néhány vágányt még meg is szüntettek.
Kóborló lelkek a Déli pályaudvaron
Történt ugyanis, hogy tegnap este ismét megcsúszott a föld a Déli pályaudvar és Kelenföld közötti alagút fölött, így azt teljesen le kellett zárni az utasforgalom elől.Értelemszerűen ezzel a Déli pályaudvart is, kár, hogy erről csak az utasokat felejtette el tájékoztatni a helyszínen a MÁV.
A kiírás szerint a tervezőnek a két állomás közé, a nyílt vonalon kell a tárolóvágányokat elhelyeznie.
Mivel a "Déli pályaudvar és Kelenföld vasútüzemi szempontból összetartozó állomások", ezért bármelyiken történő beavatkozás hatással van a másik működésére, ezért a tervezett megoldásokat is csak a két helyszín összefüggésében lehet vizsgálni - olvasható a kiírásban. Ezért a teljes vonalon a tervek egységesek lesznek, másrészt a határidőkre is tekintettel kizárólag összevontan, egységesen kezelhető.
Ami nem is lesz kis feladat, a határidő ugyanis mindössze két hét, október 24-dike. Vagyis finoman szólva is szűk kör pályázhat a tervezési feladatokra.