Mint mondta, szeretnék elérni, hogy az iskolák megismerjék egymást. Beszélt arról, hogy milyen sikeresek a Komplex Instrukciós Program (KIP), de vannak nagyon jó egészségfejlesztési, mérés-értékelési és egyéb programok, amelyeket szélesebb körben kellene megismertetni.
Azokban a térségekben, intézményekben, ahol sok a hátrányos helyzetű gyerek, mindenütt megkezdődött a fejlesztés - mondta.
A pedagógushiánnyal kapcsolatos kérdésre válaszolva megjegyezte, az elkövetkező hét évben biztosan nem várható, hogy a nyugdíjba vonulás miatt magasabb létszámban lenne szükség utánpótlásra. Nincs országos pedagógushiány.
„Teljesen természetes a fluktuáció, betöltetlen álláshelyek vannak, de nincs országos pedagógushiány”
- szögezte le a Magyar Hírlapnak. Majd azért hozzátette, nem mondhatja azt, hogy „mindenütt minden tanár meglesz, mert nem lenne igaz”, de szerinte ez minden évben így van. Ugyanakkor kijelentette:
„bár tavaly is voltak néhány helyen betöltetlen állások, a tankerületek megoldották a problémát.”
Hajnal Gabriella szerint a tankerületi központokon belüli és a tankerületek közötti együttműködés segítségével biztosított mindenhol a szakos ellátottság.
„Egyébként sokszor úgy jön ki egy-két státusznyi hiány, hogy pár óra van minden tantárgyból. Két óra történelemre, három óra matematikára, egy óra fizikára nem lehet tanárt felvenni, nincsenek hat-nyolc szakos tanárok. Ezeken a helyeken óraadókkal, vagy túlórákkal lehet csak megoldani az ellátást, ez korábban is így volt”
- fejtette ki a Klebelsberg Központ új elnöke.
Arról is beszélt a Magyar hírlapnak, hogy több száz iskolában zajlanak infrastrukturális és digitális fejlesztések, illetve folyik a tanuszoda-, tornaterem-, tanteremfejlesztési program is.
Fotó: Bruzák Noémi/MTI