Krekó Péter a Telex és a Deutsche Welle együtműködésében készült videóban fejtette ki véleményét a K. Endre kegyelmi ügye kapcsán kirobbant fideszes pedofilbotrányról, ami Novák Katalin köztársasági elnök és a Varga Judit volt igazságügyminiszter székébe került, és továbbra sem csitult el.
Fájdalmas ütés ez a kormányoldal számára, mert itt mégis azok a morális alapértékek és azok sérelme állt középpontban, amelyekre hivatkozni szoktak, például a család szentsége
– mutatott rá Krekó Péter. Szerinte itt konkrétan arról van szó, hogy saját maga számára állított a kormányoldal egy csapdát. Kifejtette: a moralizáló politikának éppen az lehet a hátulütője, hogy amikor a deklarált morál és a gyakorlat között egy hatalmas szakadék tátong, tehát egyfajta képmutatás az, ami átjön a választóknak, akkor azzal nagyon erősen büntethetik akár a saját szavazói is azt a pártot.
A Political Capital igazgatója szerint az kegyelmi ügy rámutatott, hogy a kormányzati kommunikációnak van egy határa: jó abban, hogy válságokat gerjesszen, „de amikor válságokat kell megoldani, akkor úgy látszik, ebben lényegesen kevésbé hatékony”.
Emlékeztetett: a Fidesz egyik legfontosabb, de hivatalosan nem felvállalt kommunikációs csatornája, a közpénzmilliárdokkal kitömött Megafon 45 millió forintot költött facebook-hirdetésekre, hogy Novák és Varga lemondása után megmagyarázzák a híveknek, mit kell gondolni.
A Megafon-influenszerekről Krekó Péter elmondta: a politikai influenszerek is akkor tudnak hatásosak lenni, ha nem ugyanazt a nyelvet beszélik, és nem ugyanazt a logikát képviselik, mint a hivatalos kommunikáció, de ebben az esetben nem ezt látjuk, mivel nehéz elképzelni, hogy 6-7 embernek egyszerre jut eszébe, hogy pont ugyanarról beszéljen.
Az a helyzet, hogy félig jól programozott droidokról beszélünk, akiknek megmondják a politikai üzenetet, beléjük táplálják, és ők azt mondják vissza a közönségüknek.
A Krekó Péterrel készített teljes interjú és a Telex összeállítása megtekinthető a Deutsche Welle magyar nyelvű csatornáján.
(Címlapkép: Deutsche Welle/YouTube)