MÁV: Teljes vágányzár a győri fővonalon

MÁV: Teljes vágányzár a győri fővonalon

Az állami vasúttársaság büszkén jelenti, hogy a heves esőzések ellenére sikerült rácáfolni az előzetes félelmekre: a vártnál zökkenőmentesebben indult az átmeneti forgalmi rend első napja.

A győri fővonal felújításának második ütemében, október 27-től kezdődően három hétig szünetel a vonatközlekedés Tatabánya, illetve Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Tatabánya és Budaörs között – számolt be a MÁV sajtóközleménye.

Ezen szakaszokon az október 27-től november 17-ig tartó fázisban átmenetileg kizárólag pótlóbuszok szállítják az utasokat.

Az első ütem tapasztalatainak figyelembe vételével, a MÁV-VOLÁN-csoport munkatársainak szoros koordinációjának és az utasok együttműködésének köszönhetően a szakasz túlnyomó részén már az első nap reggelén és délelőttjén is kiszámíthatóan zajlott a vonatok pótlása, míg egyes megállóhelyek esetében természetesen előfordult, hogy az érintett utasok csak késéssel jutottak el úticéljukhoz – írták.

A közlekedési vállalat a rendszer folyamatos finomhangolását ígéri és köszöni az utasok megértését, türelmét.

A Volánbusz az első ütemhez képest kétszeres kapacitással, közel 80 jármű és mintegy 150 autóbusz-vezető részvételével végzi a vonatpótlást.

A buszok ülő-, illetve férőhely szempontjából is elegendőek az utazási igények kielégítésére – állítják.

A járatok péntek hajnalban és reggel a heves esőzések ellenére is zavarmentesen elindultak, menetrend szerint közlekednek, forgalomtól függően legfeljebb néhány perces késések fordultak elő.

A hosszabb közúti menetidők, illetve az M1-es autópálya forgalmi kockázatai miatt a távolsági és nemzetközi vonatokkal utazóknak akár 45-60 perccel, Tatabánya és Budapest között az elővárosban utazóknak pedig akár 30 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolniuk – közölte a MÁV.

A Déli pályaudvar és Biatorbágy közötti személyvonatok ma reggel esetenként 5-10 perces késéssel közlekedtek, ám a csatlakozás szinte így is folyamatosan biztosított. Egyetlen esetben, 20 perces járatkésés miatt Biatorbágyon nem tudta bevárni a vonat a pótlóbuszát, de az utasok a következő, félóránként járó elővárosi vonattal tovább tudtak utazni a főváros felé.

A Székesfehérvár–Komárom vonalon a pótlóbuszok közlekedésével kapcsolatban nem jeleztek fennakadást, néhány esetben fordult elő a tervezettnél 20-30 perccel hosszabb menetidő.

Az érintett állomásokon, megállóhelyeken ma reggeltől az első ütemhez képest emelt létszámmal, több tucatnyi munkatársunk és a diákmunkások felkészülten segítik az utasainkat, útbaigazítják őket és készséggel válaszolnak a kérdéseikre – nyugtatta meg utasait a vasúttársaság.

A teljes vasúti forgalomszüneteléssel járó vágányzár kezdeténél óhatatlanul előfordulnak fennakadások: ezeket az átmeneti forgalmi rend folyamatos monitorozásával és finomhangolásával igyekszünk kiküszöbölni – emlékeztettek.

(Címlapkép: A MÁV Start Zrt. elektromotor-meghajtású Stadler FLIRT típusú vonataiból vár két szerelvény a menetrend szerinti indulásra a főváros Keleti pályaudvarának csarnoképületében. MTVA/Jászai Csaba)