Mint az ismert: a metrókocsik gyártójával, a szovjet-orosz Metrowagonmash-sal tavaly augusztusban írták alá a szerződést 222 metrókocsi felújításáról. Ami a leginkább érdekel mindenkit: az első szerelvények várhatóan jövő tavasszal állnak forgalomba a 3-as vonalon. A járművek kívül-belül megújulnak, ahogy ilyenkor szoktuk mondani: mintha kicserélték volna őket.
Az első szerelvényt már javában nyúzzák: a kocsik átmentek az úgynevezett samponos teszten is, ahol azt vizsgálták, hogy a csúszós sínfelületen hogyan tud megállni a jármű. De tesztelték már a kocsik elektromos szigetelését, és az utasok evakuálásának menetét is. A szerelvény már az alagútban is közlekedik - természetesen még a tisztelt utazóközönség nélkül.
Mivel az utastérben minden éghetetlen anyagból készül, ezért várhatóan a tűzesetek is kevesebb kockázattal járnak majd. A 3-as metróban az esetek többségében a járművek hibájából áll a forgalom/dől a füst, ezért az új kocsik forgalomba állásával remélhetőleg már javulni fog az üzembiztonság is.