Novemberben érkezhet meg a második felújított metrószerelvény

Daria Marku az MTI-nek azt mondta, hogy az orosz cég szerelőüzemében két, egyenként hat vagonból álló szerelvény felújítása folyik.
    
Az első felújított szerelvény május 26-án érkezett meg Budapestre. A második szerelvényt október közepén indítják Oroszországból és a tervek szerint november első napjaiban érkezik Budapestre, a harmadik felújított szerelvény pedig november közepén. A Metrowagonmash azt tervezi, hogy a továbbiakban havonta két felújított szerelvényt indít majd útnak.  
    
A BKV és a Metrowagonmash tavaly augusztusban írta alá a budapesti 3-as metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról, valamint az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáról szóló szerződést. Az orosz cég 219,1 millió euróért végzi el a 37 - egyenként hat kocsiból álló - szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 30 év. Az orosz cég 33 hónap alatt végzi el a szerelvények felújítását, bár egyes kritikák szerint az oroszok egész egyszerűen kicserélik azokat egy korábban elkészült típusra.

A Metróért Egyesület korábban azt állította, hogy a megadott idő alatt nem lehet felújítani a régi roncsokat, így vélhetőleg a már kész darabokat „fazonírozzák” a BKV igényeire. Erősítette a gyanút az is, hogy a felek a szerződéskötés után szinte azonnal tárgyalásokba kezdtek a módosításokról, így a fékrendszert, a kerekeket, az alvázat, a motort és a padlómagasság beállítását és a meghajtást (korszerűbb aszinkronosra) is módosították.
    
A budapesti közlekedési társaság 2014 novemberében írt ki tendert a 3-as metró vagonjainak felújítására. A tavaly július 8-án kihirdetett döntést, miszerint a Metrowagonmash nyerte meg a pályázatot, az érvénytelen ajánlat miatt kizárt Skinest Rail észtországi cég megtámadta. A Közbeszerzési Döntőbizottság azonban engedélyezte a szerződés megkötését.

Ne kockáztassa a budapestiek épségét, írja alá a M3-as metró felújítását követelő petíciót

Az ellenzéki néppárt szerint az M3-as metró felújítását legalább 25 év óta halogatják miközben ez nem csak a főváros, hanem egész Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala. Most éppen az Orbán-kormány nem tesz semmit érte pedig volna rá lehetősége, ehelyett emberek százezreinek a biztonságát teszi kockára.