Jól bizonyítja a kommunikációs összeomlást, hogy Orbán Viktor már saját közmédiáját is kerüli. Hónapok óta kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, s a közbeszéd feletti kontroll.
Ahogyan arra a Telex cikke is rávilágít, ezt az összeomlást gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják ellensúlyozni. A kormánypropaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat.
A legfrissebb adatokból látszik, hogy iszonyatos mennyiségű pénzt szórnak el hirdetésekre az utóbbi időben.
Pedig már eddig sem sajnáltak milliárdokat elégetni hazugságkampányokra.
A legfontosabb ilyen csatorna az igencsak drága Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint majdnem 150 millió forint volt. Egész pontosan: 143 645 512 forintot hirdettek el.
Ezeknek a hirdetett posztoknak a nagy része persze Magyar Pétert gyalázza.
Emellett az is beszédes körülmény, hogy a megafonos propagandistákkal ellentétben a miniszterelnök már több napja, a kormányülés óta nem posztolt a Facebookon.
(Címlapkép: Magyar Péter - Béli Balázs/Alfahír)