Mint írják, az Egyesület javaslatcsomagját “természetesen” figyelmen kívül hagyták. Amióta az MVK Zrt. jelenlegi vezetője van hivatalban, minden szakmai párbeszéd megszűnt, sorozatban vonták vissza a bevezetett utasbarát és üzemi megtakarítást eredményező intézkedéseket, mára újra pusztulnak a buszok. Az Egyesület szerint szakmailag ismét komoly lejtőre került a közlekedési cég. "A miskolciak ennél sokkal jobbat érdemelnének" - írják.
Miskolc város közgyűlése 2015.05.21-én kvázi titokban, az utolsó pillanatban benyújtott előterjesztéssel, a miskolciak megkérdezése és érdemi vita nélkül fogadta el az MVK Zrt. június közepén életbe lépő új hálózati és menetrendi javaslatát. A VEKE miskolci tagszervezete szerint a szavazásra került csomag összefoglalója számos csúsztatást és elhallgatott részletet tartalmaz, amely félrevezethette az információval nyilván nem bővelkedő képviselőket is. A tervezett változásokat azóta sem verték nagy dobra - írják.
A módosítások közös jellemzője az az ellentmondás, hogy miközben jelentősen ritkul egyes törzsszakaszok ellátása (Északi tehermentesítő, Hejőcsaba gerince, Zsolcai kapu), számos külső, a belvárosinál alacsonyabb kihasználtságú szakaszon sűrűbb lesz a közlekedés (pl. Diósgyőri Gimnázium – Felső-Majláth szakasz, Avas III. ütem, Hejőcsaba külső megállóhelyei), valamint az, hogy olyan, csúcsidőn kívül ritkán közlekedő közvetlen járatok jönnek létre, amelyek nem biztosítanak versenyképes eljutási lehetőséget az utasok számára. Az MVK Zrt. menetrendi tervezete hemzseg az ilyen csak 30, vagy a még rosszabb 60 percenként közlekedő kirakatjáratoktól. Az már csak hab a tortán, hogy járműkiadási problémák miatt – amelyek a mostani vezetés hozzáértését mutatják – szétdarabolják a 38-as autóbusz vonalát, valamint a város több területén felborulhat a mai hangolt közlekedés - írják.
A VEKE szerint a városi gerincvonalakon csúcsidőben 15 percnél, csúcsidőn kívül pedig 20 percnél ritkábban közlekedő közvetlen járatoknak nincsen értelmük, hiszen a ritka követési idők miatt elvesztik azt az előnyt, amit az átszállás nélküli utazás biztosítana. Az utasok jelentős része nem fogja megvárni az ugyan közvetlen, de ritka járatot, helyette az átszállásos, de összességében gyorsabb eljutást fogja választani, így a közvetlen járat kihasználtsága nem fogja elérni a várt szintet. Ez többször beigazolódott már Miskolcon is, például a közelmúltbeli, illetve mai 31A-s és 31Y járatoknál is.
A csak látszatból megtartott lakossági fórumok után, az elkészült hálózati javaslatokat már nem tartották fontosnak, hogy megmutassák a miskolciaknak, a menetrendi tervezetek pedig alig több mint két héttel a bevezetésük előtt még nem hozzáférhetőek - olvasható a VEKE anyagában.