Szijjártó Péter felidézte: a kormány célja 2010-ben az volt, hogy Magyarország Európa termelési központja legyen, amely csak akkor lehetséges, ha a járműiparnak kitüntető szerepet biztosítanak. Magyarországon ma a járműgyártás "kirobbanó formában van", 2013-hoz képest tavaly 23 százalékkal, 6651,5 milliárd forintra nőtt az iparág termelési értéke, a Németországba irányuló export pedig 23,2 milliárd eurót tett ki - fűzte hozzá. A járműiparban tavaly 132 ezer ember dolgozott, 16 százalékkal több, mint a megelőző évben. Az Audi Győrben 11 500 embernek ad közvetlenül munkát.
A motorfejlesztő központban hat új fékpadot helyeztek üzembe, összesen 12 fékpadon vizsgálják és fejlesztik a motorokat a négyhengerestől a tizenkét hengeresig. 2016 végére kétszeresére szeretnék bővíteni a motorfejlesztő központot.
Jelenleg kétszáz féle motortípuson dolgoznak Győrben és a legtöbb Audiban szerte a világban "győri szív dobog". 209 fejlesztő mérnök és munkatárs dolgozik különböző projekteken, mint például súrlódásoptimalizálás, motorakusztikai vizsgálatok, vagy új motorváltozatok fejlesztése.