2018-tól miniszteri rendelet írja majd elő, hogy a külföldre tartó iskolai buszos kirándulásokon:
- a sofőrök este 11 és másnap hajnal 4 óra között nem vezethetnek, a pihenőidejüket pedig a buszt elhagyva kell tölteniük;
- 13 évesnél idősebb busszal nem lehet iskolai kirándulást tartani;
- az iskolák csak olyan szolgáltatóval köthetnek szerződést, ami garantálja, hogy a sofőrjei nem szenvednek a közlekedést veszélyeztető alvászavarban.
Mint emlékezetes, a fideszes politikusok eddig nem törték össze magukat, hogy olyan intézkedéseket hozzanak, melyek következtében mindenki nyugodtabb szívvel küldheti el gyermekét az ilyen jellegű kirándulásokra. Sőt, egyes szülői és szakértői vélemények odáig mentek, hogy a kormányzat egyenesen el akarja sunynogni a felelősségvállalást és a szabályozás szigorítását.
Hogy utazzunk autóbusszal?
Dittel Gábor, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete (NiT Hungary) ügyvezető főtitkára a sajtótájékoztatón bemutatta szervezetük új autóbuszos közlekedésbiztonsági kézikönyvét, melyet a napokban az iskolákba is eljuttatnak.
Az Emmi ajánlásával és az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság támogatásával megjelent kötet címe "Az autóbuszos utazás tízparancsolata". A kiadvány azt tanácsolja például a kirándulások szervezőinek, hogy minden esetben válasszanak megbízható szolgáltatót, ne spóroljanak a biztonságon, készüljenek pontos utaslisták.
Törvényt módosít a kormány, hogy a Kliknek ne kelljen kártérítést fizetnie a buszbalesetekért
Ahogy arról már korábban beszámoltunk, a tizenhét halálos áldozatot követelő veronai buszbaleset után a kormány egyik első jogi lépése lesz, hogy korlátozza az iskolák és ezzel együtt az állami fenntartó, a Klik anyagi felelősségét arra az esetre, ha a külföldi utakon baleset érné a diákokat.