2018. 10. 18. 13:15

Mészáros Lőrincé lesz a TV2 is, Vajnát kiszorítják a médiapiacról

A 444 biztosra veszi, hogy még az idei évben átveszi Andy Vajnától a TV2 Média Csoport Zrt. irányítását Mészáros Lőrinc egyik nagyvállalata, de még az is elképzelhető, hogy már heteken belül megvalósul a váltás. A vevő az Opus Press Zrt. lehet, ami az Opus Global Nyrt. alatt működik. Vajnától a lapjait is elveszik: a Lapcom Zrt. kiadó szintén az ex-gázszerelőhöz vándorolhat, a Borssal, a Kisalfölddel és a Délmagyarországgal együtt, így Mészáros Lőrinc közel került ahhoz, hogy az ÖSSZES megyei napilap az ő kezében legyen. A hírek szerint Andy Vajna csak a Rádió1-et tarthatja meg.

A tulajváltás Dirk Gerkens vezérigazgató alól is kiránthatja a talajt, a 444 azt írja, hogy neki is távoznia kell, Rákosi Tamással együtt. A TV2-csoport 2017-ben kétmilliárdos veszteséget termelt, ráadásul az RTL Klubot sem sikerült legyőzni a nézettségi versenyben.

A fejlemény nem teljesen váratlan, 2017 végén állítólag Orbán Viktor személyesen jelezte Vajnának, hogy nem jó irányba mennek a dolgok a TV2-nél. A lépés beleillik a központosított fideszes médiabirodalom tervébe is, amit valószínűleg a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány foghat össze. A 444 azt írja, hogy a tévés szekció feje a közmédia éléről az Echo TV-hez ejtőernyőztetett Vaszily Miklós lehet, aki így jövő év elejétől akár a TV2-t is vezetheti.

A pletykák szerint a kormányközeli médiaportfólió közéleti lábát Liszkay Gábor irányíthatja majd, míg a bulvárt Ómolnár Miklós. A 444 információi szerint a Ripost meg is szűnhet, a Bors mellett nem lesz szükség rá.

A Hír TV maradhat, az Echo TV megszűnhet?

Úgy értesültünk, hogy a Hír TV viszont maradhat, de gyakorlatilag összeolvaszthatják a két csatornát. Az üzemeltetést az Echo TV mögött álló Zrt. veheti át, így Mészáros Lőrinc holdudvarába kerülhet a Hír TV is. A székház pedig az Echo TV jelenlegi, Angol utcai központja lehet, ahol a közelmúltban újították fel a stúdiókat.

(fotó: Koszticsák Szilárd / MTI)