Karácsony egy hónap alatt egy budai lakás árából, több mint 71 millió forintból hirdette magát

Karácsony Gergely
Fotó: Karácsony Gergely/Facebook

Egészen félelmetes módon használja ki Karácsony Gergely azt, hogy az ellenzéki előválasztáson minden kontroll nélkül költhet mindenféle pénzeket. 

Az MSZP-P-LMP által támogatott miniszterelnök-jelölt nem hagyományos kampányt folytat, legalábbis nem a klasszikus door to door módszer szerint készül az előválasztásra, inkább a közösségi médián keresztül és óriásplakátokon próbálja megszólítani a választókat. 

Erre viszont óriási pénzeket költ el, miközben egyébként a kormányzati propagandaköltéseket ekézi. 

Íme 5 indok, hogy miért fontos Orbánnak, hogy Karácsony legyen az ellenfele

Még egy hét sem telt el azóta, hogy Karácsony Gergely a miniszterelnök-jelölti vitában igyekezett magát konszenzuális jelöltként beállítani, aki nemcsak a kormánykritikus tábort, hanem a nemzet egészét kívánja képviselni, ám máris éles és személyeskedő támadást indított jelölttársai ellen.

A Facebook adatai szerint 2021. augusztus 26. és szeptember 24. között Karácsony Gergely 71,5 millió forintot szórt el a Facebookon. Ennyiből már a budai oldalon, Budapest XI. kerületében is lehet vásárolni új építésű lakásokat, a zöld övezetben. 
Facebook / Hirdetéstár-jelentés

Láthatjuk, hogy még a szintén sokat költő DK-s Dobrev Klára is bőven lemaradt a Karácsony mögött. 

Nem sokat változnak az arányok, ha az elmúlt hét (szeptember 18-24. közti időszak) költéseit vizsgáljuk. Karácsony Gergely (25,9 millió forint) majdnem a dupláját költötte annak, mint amit a jelölt társai összesen hirdetésre fordítottak (15,63 millió forint).

Facebook / Hirdetéstár-jelentés

Az pedig megint csak újabb kérdéseket vet fel, hogy Budapest Főváros Önkormányzata miért szállt be Karácsony Gergely Facebook-költéseibe 102.372 forinttal az elmúlt héten. 

Facebook / Hirdetéstár-jelentés

Egyébként hiába az átlagosan napi 2,3 millió forintos hirdetési költség, az igazán nagy durranás mégis elmarad. A Telex Lájkbajnoksága szerint például a tizedannyi pénzből kampányoló a jobbikos Jakab Péter több megosztást generált az elmúlt héten, mint a főpolgármester, így azért felmerülhet a kérdés, érdemes-e ennyi pénzt elégetni Karácsony Gergely facebookos tartalmaira. 

Karácsony ötször annyi pénzt költött Facebook-hirdetésekre, mint a többi miniszterelnök-jelölt összesen

Ahogyan megírtuk, a Facebookon szinte mindenhol Karácsony Gergely fizetett hirdetéseibe lehet futni mostanában. Mint kiderült, a főpolgármester augusztus 21. és 27. között 11 500 000 forintot költött, Dobrev Klára 411 000, Jakab Péter pedig mindössze 172 000 forintért hirdetett a közösségi oldalon, noha a Jobbik elnöke és miniszterelnök-jelöltje interakciók tekintetében uralja a Facebookot a magyar közéleti szereplők között.

Főleg akkor érdemes ezen eltűnődni, amikor már reggel 7-kor kiteszi az ellenzéki előválasztás aktuális részvételi adatait, miközben a hivatalos számok csak két órával később, reggel 9-kor jelentek meg