A közbeszerzési adatbázisban található dokumentumok alapján a francia hátterű Colas Alterra és a német Siemens konzorciuma nyújtotta be a legkedvezőbb ajánlatot:
8,6 milliárdért építik meg az új pályaszakaszt.
A szerződés szerint hamarosan megkezdődő munkálatok összesen 13 hónapig tartanak.
Az Etele téri villamos-végállomás a Somogyi úton lesz, és közvetlenül csatlakozik a 4-es metró kijáratát is magába foglaló köztérfejlesztéshez. A tervek szerint az új 1,7 kilométeres pályaszakaszon 4 akadálymentes vágányt alakítanak ki.
A BKK már az idei év elején szerette volna elkezdeni a kivitelezést és sikeres hatósági vizsgákat követően 2018 első félévtől használhatták volna az utasok az új szakaszt, de később megkeresésünkre elárulták: nyárra módosítotják a beruházás kezdetét, ám végül ez az időpont is csúszott.
A határidő most egy évvel eltolódik:
így leghamarabb 2019 nyarán lehet majd használni az új vonalat.
Az északi szakasz meghosszabbítása is tervben van, de Tarlós István főpolgármester szeptemberben elismerte:
a 3-as metró várható többletköltségeinek javára lemondanak a projektről.
A Vörösvári úti végállomástól egyelőre tehát nem építik tovább a vonalat a Bécsi út külső szakaszán.
A BKK egyébként komoly összeget fordított a beruházás népszerűsítésére is:
Harmincmillió forintból népszerűsítik az 1-es villamos meghosszabbítását
Keretmegállapodás az „1-es villamos meghosszabbítása az Etele térig" elnevezésű projekt uniós kötelezettségű kommunikációs feladatainak ellátására címmel a MyAd Kft. nyerte a BKK közbeszerzését - olvasható a Közbeszerzési Értesítőben. A cégnek két darab sajtótájékoztatót, egy lakossági fórumot, egy nyitó- és egy zárórendezvényt, valamint egy projektlátogatást kell szerveznie.