A Magyar Közút véleménye és kimutatása alapján 42 százaléka az útjainknak, a közútjainknak rossz minőségű, ahol burkolatcserére lenne szükség minimum, és felújításokat kellene eszközölni – hívta fel a figyelmet felszólalásában Dudás Róbert, a Jobbik-Konzervatívok parlamenti képviselője.
Ígéret nyilván van évek, évtizedek óta. Főleg vidéki településekre kell gondolni, amikor azt mondom, hogy az úthálózataink 42 százaléka rossz
– emlékeztetett a magát vidékbarátnak mondó kormány adósságára az ellenzéki politikus.
Dudás rámutatott: vidéken az úthálózat sok esetben sajnos kritikán aluli, és számos helyen elmondható, hogy úgy érzik az emberek, hogy a kátyúk országa lettünk. „Ezek a kátyúk tönkreteszik az autókat, az ezeken való teherautóforgalom pedig tönkreteszi az út melletti házakat, repedeznek a falak” – emelte ki Dudás Róbert. Szerinte a kormánytól eddig csak ígéretet kaptak a vidéki emberek, pénzt viszont nem.
Nem ezt érdemlik a vidéken élő magyar emberek, mert ők is tisztességgel fizetik az adókat!
Kiemelte: az autósok fizetik fizetik a súlyadót, fizetik a magas útdíjakat. Példaként említette, hogy Ausztriában 4500 forintért adnak egy 10 napos pályamatricát, míg Magyarországon az egynaposért is 5100 forintot kell fizetni a kormány árszabásának megfelelően, a hazai üzemanyagárak pedig régiós viszonylatban magasak továbbra is.
Persze vannak úthálózatok, amik viszont kiemelt fontosságot élveznek a kormány szempontjából, ilyen például a Fertőrákos és Sopron közötti 4 kilométer 53 milliárdért
– hívta fel a figyelmet az jobbikos képviselő.
Említette még egy olyan 6 kilométeres utat Borsod megyében, ami 30 milliárd forintért épült. Dudás Róbet szerint ezekből az összegekből más utakra is kellene, hogy jusson pénz. Szerinte amennyiben kevesebb pénzt juttatnának „a NER-es haveroknak, és akkor több maradna az embereknek”, és akkor ennek a pénznek „az ezredrésze is elég lenne egy-egy vidéki útnak a felújításához”.
NER-esek ülnek az autópályákon is
Nagy Bálint fideszes államtitkár válaszában elmondta, hogy több mint 870 kilométer autópálya és autóút épült vagy került bővítésre a 2010 és 2024 között, a főúthálózatot 800 kilométeren fejlesztették, illetve 300 kilométeren bővítették.
Arról viszont nem beszélt, hogy az autópályák kezelését és a belőlük származó nyereséget Mészáros Lőrinc és Szíjj László NER-es oligarchák érdekeltségeinek adta 35 évre a Fidesz-kormány.
Utóbbi építheti Magyarország valaha volt legdrágább hídját.
(Címlapkép: Béli Balázs/Alfahír)