A Közlekedő Tömeg Egyesület információi szerint szeptember 17-én négy elővárosi vonat azért nem indult el a végállomásról, mert nem volt rájuk mozdonyvezető.
Mint írják, a Keleti pályaudvar és Pécel között négy vonat is kimaradt, mindegyik az esti órákban.
Az egyesület szerint nem elszigetelt esetről van szó, rendszeresek a személyzethiány miatti járatkimaradások. Emlékeztetnek, a MÁV szóvivője például nemrég közölte, hogy augusztusban 30 olyan vonat volt, amely személyzethiány miatt nem tudott elindulni.
Ugyanakkor nemcsak mozdonyvezetőkből, hanem jegyvizsgálókból és pénztárosokból is jelentős hiány van. A Nyugati pályaudvar pénztárai minden nap 9 órával rövidebb ideig tartanak nyitva, a Keleti pályaudvar 9. vágány melletti pénztárablakai pedig július 16-a óta zárva tartanak.
"Egyértelmű tehát, hogy a MÁV munkaerőhiányát már a saját bőrükön is érzik az utasok. A Vasutasok Szakszervezete szerint a MÁV Zrt-nél 658, a MÁV-csoportnál pedig összesen csaknem 1500 dolgozó hiányzik"
A Közlekedő Tömeg szerint a MÁV vezetői azonban láthatóan nem a probléma megoldásával foglalkoznak, hanem annak létezését is tagadják. Szeptember 11-én a MÁV Kommunikációs Igazgatósága egy közleményben azt állította, hogy a MÁV-nál „nem beszélhetünk munkaerőhiányról”, annak ellenére, hogy csaknem 1500 munkavállaló hiányzik a cégcsoportnál.
"Szálljanak ki a szolgálati autóból, és tapasztalják meg az itt élők problémáit!"
"Értesítjük az utazóközönséget és a vonatra várakozókat, hogy a 7:50 perckor Budapest Nyugati pályaudvarról Monor vasútállomásig közlekedő vonat előreláthatólag tíz percet késik. Kérjük szíves türelmüket és megértésüket!" Ha képes lenne rá, talán még az automata is fásultan tájékoztatná a tisztelt utazóközönséget, itt bizony újabb késés várható. Monor vasútállomás, hétköznap reggel.
Az Egyesület szeptember 26-án csütörtökön 17 órakor a Keleti Pályaudvar elé tüntetést szervez, ahol egy 5 pontból álló követeléslistát fognak intézni a MÁV vezetősége felé. A tüntetést a MÁV iránti szolidaritásból 1 órás késéssel, azaz 18:00-kor fogják kezdeni.
"A MÁV 151 év alatt nem tudta elsajátítani az óra működését" - Az elképesztő mértékű vasúti késések ellen tiltakozott a Jobbik
"Hiába 151 éves a MÁV, időismeret tekintetében jelenleg egy hatéves, első osztályos kisdiák szintjén áll" - mondta budapesti sajtótájékoztatóján Magyar Zoltán, a Jobbik országgyűlési képviselője, aki szerint kétségbeejtő, hogy az állami vasúttársaság látszólag képtelen megbirkózni az időmérő eszköz jelentette kihívásokkal.