Több mint 100 millió forintos kormányzati propagandakampány indul a pedagógusok fizetésemeléséről

Több mint 100 millió forintos kormányzati propagandakampány indul a pedagógusok fizetésemeléséről

Úgy néz ki, hogy 34,2 százalékosnak mondott, valójában viszont sokkal alacsonyabb fizetésemeléssel a Fidesz-kormány kihúzta a közoktatás siralmas állapota miatti elégedetlenség méregfogát. Ezt most megtolják egy kommunikációs kampánnyal is.

A csaknem két éven át tartó tanártüntetések teljesen elhaltak, mivel a kormány a legtöbb tanár száját befogta egy a diplomás minimálbér 75 százalék sem elérő fizetéssel. Ettől persze még ugyanolyan rossz az iskolák állapota, ugyanúgy nincs elég tanár, csak egy darabig nem látszanak a tünetek. Legalábbis nem az utcán, csak az oktatási intézményekben. Most pedig több mint százmillió forintunkat fogják arra költeni, hogy mindenki el is higgye, hogy minden rendben van.

Orbánék „történelminek” merik nevezni az évek óta késő, a szükségesnél kisebb mértékű, és csak a közoktatásban dolgozók egy részét érintő béremelését.

Több mint 100 millió forintból tervez kommunikációs kampányt indítani a kormány, amelyben többek között az uniós támogatási programban megvalósuló, általuk „történelminek” nevezett pedagógus-béremelésről tájékoztatnák a lakosságot minél szélesebb körben és minél közérthetőbbe – számolt be a Népszava.

A laphoz eljuttatott kommunikációs terv szerint rendezvényekre 71 millió forintot, Facebook- és egyéb hirdetésekre 30 millió forintot, „kreatív költségekre” 2 millió forintot költenének. Ezek az összegek még változhatnak, mivel csak tervezetről. Szerencsére nem csak a mi pénzünket költik erre, hanem EU-s forrásokat is felhasználnak.

A kampány egyszerre propaganda a népnek és a jó pénz a haveri cégeknek.

A kormány által delegált tagokból álló Monitoring Bizottság által múlt pénteken elfogadott terv szerint az „akciók” része, hogy „híreket és más tartalmakat” biztosítsanak biztosítása a központi kommunikáción keresztül.

⚫ Weboldalakon

⚫ közösségi médiafelületeken,

⚫ kampány-médiahirdetések és

⚫ sajtóközlemények formájában,

⚫ sajtóbeszélgetéseken,

⚫ sajtótájékoztatókon és más rendezvényeken terjesztenék a kormány üzenetét.

A büdzsé része a kreatív és grafikai tervezés is. A teljes magyar lakosságot célcsoportnak tekintik, közülük kiemelten kezelve a pedagógusokat és a szakmabelieket.

A Népszava arról is beszámolt, hogy már el is kezdődött a kormányzati kommunikációs kampány:

Szentkirályi Alexandra kormányszóvivő egy kisvideóban több maréknyi tízforintossal szemlélteti, milyen nagy mértékben nőtt a pedagógusok bére.

Egy másikban egy budai (miért nem egy VIII. kerületi vagy borsodi? - a szerk.) általános iskolába látogat el, ahol a Közép-Budai Tankerületi Központ vezetőjével (tehát egy fideszes kiszolgálóemberrel - a szerk.), Hajnissné Anda Évával, nagyon boldognak látszó tanárával beszélik meg, milyen jól sikerült a béremelés. Az iskola igazgatónője is vállalta az arcát, de ő csak biodíszletként mosolyog, egyszer sem szólal meg).

„Ezzel a fizetésemeléssel lehet kicsit érzékeltetni a hálát az iránt a munka iránt, amit naponta végeznek” – hangzott el a propagandavideóban.

A tanárnő lelkendezve beszélt róla, hogyan élték át azt a csodás pillanatot, amikor megkapták a megemelt fizetésüket: „Neked is megjött, neked is megjött?” Szentkirályi gyorsan tisztázta, hogy a pénz átutalásáról szóló banki értesítésekről van szó.

A kormány egyoldalú kommunikációra készül a tanárbéremelés ügyében, ez ebből a két kisvideóból is látszik. Lényegében uniós pénzből fizetettt kormánypropagandáról van szó

– mondta el Nagy Erzsébet a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) ügyvivője a Népszavának.

Negyedannyi tanár sem állt munkába idén, mint amennyien 2018-ban elkezdték a képzést

A fideszesek kétharmada szerint nem rossz a magyar oktatás, az ellenzékiek háromnegyede tragikusnak látja a helyzetet

(Címlapkép: Szentkirályi Alexandra/facebook)