Újabb hét vasúti mellékvonal bezárását tervezi a Lázár János vezette Építészeti és Közlekedési Minisztérium - közölte közösségi oldalán a Közlekedő Tömeg. Az egyesület mellett az iho.hu közlekedési portál szintén úgy értesült, újabb mellékvonalakat zárhatnak be, miután augusztus 1-jével tíz vasútvonalat már megszüntettek.
A szeptember 1-jétől tervezett vasútbezárási elképzelés a civil szervezet szerint az alábbiakra vonatkozna:
🔴 a főváros elővárosi forgalmát is érintő Esztergom–Komárom vasútvonal,
🔴 Nyíregyháza elővárosi forgalmában a Nyíregyháza–Mátészalka–Zajta vonal,
🔴 a Nyíregyháza–Tiszalök vonal,
🔴 a Bükk turistaforgalmában releváns Eger–Szilvásvárad vonal,
🔴 a busszal is nehezen megközelíthető somogyi zsákfalvakat kiszolgáló Siófok–Kaposvár vonal,
🔴 a Szentes–Orosháza vonal, és
🔴 a Kiskunfélegyháza–Lakitelek vasútvonal.
Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra. Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak
- reagált a MÁV az Indóház Online szakportál érdeklődésére a még nem végleges tervekről.
A mellékvonalak sorsa kapcsán a hvg.hu úgy értesült, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter az ominózus előterjesztést még nem hagyta jóvá, egyelőre az asztalán pihen.
Emlékezetes, a vidéki vasúthálózat leépítése miatt Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár mellett a nagyvázsonyi fideszes polgármester, Fábry Szabolcs is élesen bírálta a kormányzatot.
(Címlapkép: Mk 48-as dízelmozdony által továbbított szerelvény halad az új vasúti pályán Somogyszentpál felé Imremajor elágazó állomásnál 2021. július 1-jén. MTI/Máthé Zoltán)