További hét vasúti mellékvonalnak inthetünk búcsút, ha Lázár János rábólint

További hét vasúti mellékvonalnak inthetünk búcsút, ha Lázár János rábólint

Az eddig elvágott tíz vasútvonalon túl újabb hét mellékvonalat zárhatnak be.

Újabb hét vasúti mellékvonal bezárását tervezi a Lázár János vezette Építészeti és Közlekedési Minisztérium - közölte közösségi oldalán a Közlekedő Tömeg. Az egyesület mellett az iho.hu közlekedési portál szintén úgy értesült, újabb mellékvonalakat zárhatnak be, miután augusztus 1-jével tíz vasútvonalat már megszüntettek.

A szeptember 1-jétől tervezett vasútbezárási elképzelés a civil szervezet szerint az alábbiakra vonatkozna:

🔴 a főváros elővárosi forgalmát is érintő Esztergom–Komárom vasútvonal,

🔴 Nyíregyháza elővárosi forgalmában a Nyíregyháza–Mátészalka–Zajta vonal,

🔴 a Nyíregyháza–Tiszalök vonal,

🔴 a Bükk turistaforgalmában releváns Eger–Szilvásvárad vonal,

🔴 a busszal is nehezen megközelíthető somogyi zsákfalvakat kiszolgáló Siófok–Kaposvár vonal,

🔴 a Szentes–Orosháza vonal, és

🔴 a Kiskunfélegyháza–Lakitelek vasútvonal.

Nem született döntés arról, hogy további mellékvonalakon kerülne sor közlekedésimód-váltásra. Nem egyes vonalak vagy vonalcsoportok, hanem a regionális vonalhálózat egészét illetően vizsgáljuk azt, hogyan lehet a leginkább üzembiztos, kiszámítható és fenntartható közlekedést biztosítani az utasainknak

- reagált a MÁV az Indóház Online szakportál érdeklődésére a még nem végleges tervekről.

A mellékvonalak sorsa kapcsán a hvg.hu úgy értesült, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter az ominózus előterjesztést még nem hagyta jóvá, egyelőre az asztalán pihen.

Emlékezetes, a vidéki vasúthálózat leépítése miatt Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár mellett a nagyvázsonyi fideszes polgármester, Fábry Szabolcs is élesen bírálta a kormányzatot.

(Címlapkép: Mk 48-as dízelmozdony által továbbított szerelvény halad az új vasúti pályán Somogyszentpál felé Imremajor elágazó állomásnál 2021. július 1-jén. MTI/Máthé Zoltán)