Bár pang az elektromos autó biznisz, illetve az EU is védi piacait a keleti nyomulástól, ami miatt meghiúsulhatnak Orbánék akkumulátor-nagyhatalmi álmai, de a kínaiak bíznak a jövőben: nem lassul a BYD szegedi gyárának építése, sőt!
Nem fér el az üzem a számára kijelölt helyen, ezért kétszer akkora területet biztosítanak számára
– derül ki a szegeder cikkéből.
Június elején újabb csarnokok alapozására kértek engedélyt – számolt be a lap. Ezzel megduplázódik a gyár eddig tervezett területe. Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester is beszélt róla, hogy a kínaiak az engedélyeket lépésről-lépésre szerzik majd meg a gyárhoz, miután a terület a birtokukba került. Ez három részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember vége, az utolsóé pedig az év vége.
A 300 hektáros ipari parkban egy meg nem épült Pick üzem helyén kezdett el építkezni a kínai óriásvállalat. A 90 hektáros terület hamar betelt, így újabb engedélykérelmet nyújtottak be. A „Pick-terület” melletti részen mások mellett egy 500-szor 200 méteres, vagyis 10 hektáros összeszerelőüzem föld- és alapozási munkáit fogják hamarosan megkezdeni.
Ha ez az üzemcsarnok megépül, akkor Magyarországon lesz a kínai BYD legnagyobb gyárépülete.
Ezen kívül ez majd a valaha létezett legnagyobb alapterületű épület Szegeden.
Az új gyártórészleg várhatóan az M43-as autópálya mentén helyezkedik majd el, így az ipari terület határa még közelebb fog esni a Liliom Lakókerthez, aminek nem örülnek az ott lakók.
(Címlapkép: Orbán Viktor miniszterelnök és Vang Csuan-fu, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a kínai BYD alapító-elnöke. MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán)