Az eddig tervezettnél is nagyobb gyárat épít Szegeden a kínai BYD

Az eddig tervezettnél is nagyobb gyárat épít Szegeden a kínai BYD

A magyarországi akkumulátorgyártásra rátelepülő autógyár hazánkból akarja meghódítani az európai piacokat. Orbánék segítségével terjeszkedik a kommunista Kína.

Bár pang az elektromos autó biznisz, illetve az EU is védi piacait a keleti nyomulástól, ami miatt meghiúsulhatnak Orbánék akkumulátor-nagyhatalmi álmai, de a kínaiak bíznak a jövőben: nem lassul a BYD szegedi gyárának építése, sőt!

Nem fér el az üzem a számára kijelölt helyen, ezért kétszer akkora területet biztosítanak számára

– derül ki a szegeder cikkéből.

Június elején újabb csarnokok alapozására kértek engedélyt – számolt be a lap. Ezzel megduplázódik a gyár eddig tervezett területe. Nagy Sándor szegedi városfejlesztési alpolgármester is beszélt róla, hogy a kínaiak az engedélyeket lépésről-lépésre szerzik majd meg a gyárhoz, miután a terület a birtokukba került. Ez három részletben zajlik, a második átadási fázis határideje szeptember vége, az utolsóé pedig az év vége.

A 300 hektáros ipari parkban egy meg nem épült Pick üzem helyén kezdett el építkezni a kínai óriásvállalat. A 90 hektáros terület hamar betelt, így újabb engedélykérelmet nyújtottak be. A „Pick-terület” melletti részen mások mellett egy 500-szor 200 méteres, vagyis 10 hektáros összeszerelőüzem föld- és alapozási munkáit fogják hamarosan megkezdeni.

Ha ez az üzemcsarnok megépül, akkor Magyarországon lesz a kínai BYD legnagyobb gyárépülete.

Ezen kívül ez majd a valaha létezett legnagyobb alapterületű épület Szegeden.

Az új gyártórészleg várhatóan az M43-as autópálya mentén helyezkedik majd el, így az ipari terület határa még közelebb fog esni a Liliom Lakókerthez, aminek nem örülnek az ott lakók.

(Címlapkép: Orbán Viktor miniszterelnök és Vang Csuan-fu, a világ legnagyobb elektromosautó-gyártó cége, a kínai BYD alapító-elnöke. MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán)