A 444 írja, hogy a DK-s Oláh Lajos képviselő írásban kérdezte Seszták Miklós fejlesztési minisztert arról, hogy biztonságosnak tartja-e a 3-as vonalon közlekedő felújított metrószerelvényeket. Ma például fel kellett feszíteni az ajtókat, ha elfelejtettük volna. A BKV már a 800 millió forintos kötbér követelésén gondolkodik a gyártótól.
Seszták helyett Fónagy János államtitkár válaszolt, a következőképpen:
„az eddig közel 80 ezer kilométeres próbaüzem és az utasforgalomban elért futásteljesítmény alapján megállapítható, hogy a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek.”
Fónagy elmondta azt is, hogy a június 5-ei biztonságkritikus hiba, a kétoldali ajtónyitás egyedi eset volt. Tegyük hozzá gyorsan, hogy az lehet, hogy ezek mind külön kezelendőek, de szinte minden napra jut valamilyen egyedi hiba.