Van az a pénz, amiért a Liszt Ferenc repülőtér mégis eladó

Van az a pénz, amiért a Liszt Ferenc repülőtér mégis eladó

Korábban a Magyar Nemzet írta meg, hogy a magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben. Akkor még úgy tűnt a Budapest Airport tulajdonosai nem vevők az értékesítésre, a lap azonban most úgy értesült, hogy már nem zárkóznak el az eladástól, csak magasabb árat akarnak.

A hétfői lapszámban azt írták, hogy tárgyalások kezdődtek a magyar kormány ajánlatáról. Múlt héten kapták meg a kabinet nem kötelező erejű vételi ajánlatát a Budapest Air­port Zrt.-re. A Magyar Nemzet iparági forrásokból úgy értesült, hogy nem utasították vissza, mint korábban, de a pia­ci érték alattinak ítélték meg.

Visszaszerezné a Liszt Ferenc repülőteret a kormány

Ismét többségi tulajdont szerezne a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető cégben a magyar állam - értesült a kormányközeli Magyar Idők Nemzet. A Magyar Nemzet azt írja, hogy a repülőtéri szolgáltatásokból származó szinte minden bevétel és jövedelem az új tulajdonosokat illeti meg.

Ez jelentős változás, a budapesti repülőtér nemzetközi tulajdonosai ugyanis egészen a közelmúltig kizárták részesedésük eladását - jegyezte meg a lap.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a Magyar Nemzet kérdésére azt mondta, hogy nem akar nyilatkozni folyamatban lévő ügyről - írja az MTI.

Hasonlóan reagált a Bloomberg megkeresésére az egyik tulajdonos, az AviAlliance nevű, német székhelyű légikikötő-kezelő.

A magyar állam ismét többségi tulajdont szerezne a Liszt Ferenc-repülőteret üzemeltető cégben.

Nyilatkozataiban Palkovics László világossá tette: a jelenlegi fő tulajdonos kanadai nyugdíjalapnak nem igazán fontos, hogy modern, kulturált légikikötővel járuljon hozzá a magyar gazdaságfejlesztéshez, az idegenforgalom élénkítéséhez, a közlekedéspolitikai célok eléréséhez - írta a lap.