Tragikus iskolakezdés Győrben: Szinten alul teljesített a vasút

Tragikus iskolakezdés Győrben: Szinten alul teljesített a vasút

A hajnali, reggeli órákban csak az első vonatot sikerült leközlekedtetniük. Pótlóbuszokat nem rendeltek, az alternatívaként két esetben ajánlott Volán-járatok útvonalát nem igazították a vasút vonalvezetéséhez.

A vasút teljesítménye a téli szünetet követő első iskolalátogatási napon a Győr-Veszprém 11-es sz. vasútvonalon Győrbe bejáró utasok kiszolgálása tekintetében egészen tragikusra sikerült – számolt be a Jobbik-Konzervatívok győri szervezetének sajtóközleménye.

Teljes káosz és szervezetlenség keserítette meg az iskolába és munkába igyekvő Győr környékiek reggelét.

A hajnali, reggeli órákban csak az első vonatot sikerült leközlekedtetniük. Így 5:05 és 9:43 között nem érkezett vonat Győrbe – írták. Pótlóbuszokat nem rendeltek, az alternatívaként két esetben ajánlott Volán-járatok útvonalát nem igazították a vasút vonalvezetéséhez. A jobbikosok arra is felhívták a figyelmet, hogy már korábban számos esetben előfordult, hogy a „helyettesítő” autóbuszok az elővárosi utasokat nem szolgálják ki, mert nem érintik Bakonyszentlászló, Bakonygyirót, Győrasszonyfa, Tarjánpuszta és Pannonhalma településeket.

Sajnos nem csak a Bakonyvasúttal van a megyében súlyos gond. A 10-es, Győr-Celldömölk vonalon ugyanez a helyzet – mutattak rá egy másik komoly problémára. Innen is levették december 10-től a Jenbacher motorvonatokat, és teljesen elhasználódott Bz-kel próbálnak bohóckodni súlyos kapacitáshiányok mellett.

A Pápa-Csorna vasútvonal pedig megszűnés közeli állapotba jutott:

Rendszeres, hogy egész napokon át pótlóbusz jár, melynek menetideje, a közút eltérő vonalvezetése miatt, sokkal több még a rossz állapotú pályán döcögő vonaténál is.

A győri Jobbik szerint elképesztő, hogy a szakmai szervezetek számos jelzése ellenére a felmerülő problémák megoldása érdekében nem születnek érdemi intézkedések. Szerintük a kialakult helyzet egyrészt tovább rombolja a közösségi közlekedésbe vetett közbizalomat, másrészt az utasok tartós és tömeges elpártolásához vezethet, ami tovább növeli a térségben amúgy is meghatározó autós közlekedés részarányát, így a Győrbe irányuló intenzív gépkocsiforgalmat.

A fideszes pénzügyminiszter Varga Mihály szerint jó pályán vagyunk, és semmi gond – emlékeztetett a sajtóközlemény.

Az ellenzéki párt az alábbi fontos kérdéseket tette fel az üggyel kapcsolatban:

1. Mikor és milyen pályarekonstrukciókat finanszíroz végre a kormány a „nemzeti” költségvetésből a vidéki, nem villamosított vasútvonalakon, amire ugye az elmúlt 14 évben soha nem jutott pénzük?

2. Mikor teszik rendbe a szégyenállapotú vasútállomásokat?

3. Mikor vesznek legalább használt motorvonatokat a nem villamosított vasútvonalakra, hogy legalább a közlekedés fenntartható maradjon?

A Jobbik-Konzervatívok szerint felmerül az illetékes képviselők és polgármesterek felelőssége is abban, hogy kialakult ez a káoszos helyzet, ezért a párt győri régiós szervezetei azonnali cselekvésre szólítják fel őket!.

(Címlapkép: Jobbik-Konzervatívok Győr és környéke/facebook)