Ander Balázs: Meddig tartják még cselédbéren az állami közlekedési vállalatok dolgozóit?

Ander Balázs: Meddig tartják még cselédbéren az állami közlekedési vállalatok dolgozóit?

A Jobbik-Konzervatívok képviselője szerint, ha nem emelnek a béreken, akkor sokan a lábukkal fognak szavazni, a kormány pedig ázsiai migránsmunkásokkal helyettesíti a távozó magyar munkavállalókat.

„Ha Magyarországra jössz, nem veheted el a magyarok munkáját!” – idézte fel hétfői parlamenti felszólalásában Ander Balázs azt a közpénzmilliárdokból finanszírozott kormányzati propagandakampányt, melynek során a Fidesz bevándorlóellenes uszítással próbálta elterelni a közvélemény figyelmét az akkori problémákról. Azonban itt is az "Orbáni-szabály" működött: tehát nem azt kell nézni, amit mond, hanem amit csinál – mutatott rá a jobbikos képviselő.

A valóság a Fidesz-propagandával szemben az, hogy sok helyütt a magyar munkavállalókat a kormány ázsiai migránsmunkásokra cseréli le – szögezte le az ellenzéki felszólaló.

2016-ban Ander Balázs már feltette a most is égető kérdést: mikor becsülik meg normális bérekkel az állami közlekedési vállalatok dolgozóit?

Akkor még abszurd science-fictionnek tűnt az a felvetésem, hogy a kormány ezt a problémát majd bangladesi buszsofőrökkel oldja meg. Most az a helyzet, hogy ez az abszurditás valósággá vált.

A Jobbik-Konzervatívok politikusa emlékeztetett, hogy az Orbán Viktor veje, Tiborcz István által felvásárolt kamionos céghez indiából hoznak sofőröket, valamint a BKK alvállalkozójánál már gőzerővel folyik a migránsmunkások átképzése sofőrré.

A magyar munkavállalók lecserélése, a magyarok bérének letörése nemzetellenes cselekedet!

Ander Balázs hozzátette: ennek következtében újabb százezrek fognak majd a lábukkal szavazni, és hagyják el a szülőföldjüket. Szerinte jogos az a kérdés, hogy mikor fizetik meg már normálisan a MÁV és a Volánbusz dolgozóit.

Vagy pedig az a terv, hogy maradnak a cselédbérek, ennek következtében munkaerőhiány lesz, és akkor majd itt is bevetik az ázsiai migránsmunkásokat?

Leszögezte: a Jobbik-Konzervatívok elfogadhatatlannak tartja a szervezett lakosságcserét.

Lázár János építési és közlekedési miniszter válaszában azt közölte: a MÁV-Volán csoportban 35 szakszervezet van, akik az év elején, illetve az elmúlt év végén szerinte nagyon jó megállapodást kötöttek az általa vezetett tárcával. 57 ezer ember 91 százalékának legalább tíz százalék, 65 százaléknak több, mint 15 százalékkal emelkedett a bére - mondta a fideszes miniszter.

Lázár arra is kitért, hogy amikor átvette a tárca vezetését a havi bérátlag nem haladta meg a négyszázezer forintot. Idén augusztusban az összesített adatok szerint azonban már 550 ezer forint az átlagbér a MÁV-Volán csoportnál, ami ezzel elérte a nemzetgazdasági átlagot – állította.

(Címlapkép: Béli Balázs/Alfahír)